Tabara de ecologie montana si astrofotografie in Muntii Calimani

Home / Anunturi / Tabara de ecologie montana si astrofotografie in Muntii Calimani
calimani
Muntii Calimani. Credit foto: www.montaniarzi.ro

In perioada 22 – 28 iulie 2019, organizam tabara de vara I a cetasilor, in Parcului National Calimani – arie naturala protejata de interes national corespunzatoare categoriei II UICN.

Profilul taberei va fi unul dublu: ecologie montana si astrofotografie.  Ziua cetasii vor parcurge diferite trasee (detaliate mai jos) si vor invata elemente de ecologie montana cu Dorin Pop, iar in prima parte a noptii vor realiza observatii astronomice si astrofotografii sub indrumarea parintelui Petru Catinean. Tabara de corturi va fi instalata la peste 1.700 m, unde atmosfera este  foarte clara si, astfel, potrivita pentru observatii astronomice si astrofotografie. Vor participa alaturi de cetasi si copii de la Centrul social Calimanel.

 

Marea nebuloasa din Orion. Credit foto: pr. Petru Catinean

Tabara este dedicata cetasilor cu varste cuprinse intre 14 si 18 ani.

Tabara de corturi o vom instala langa Refugiul de langa Iezerul Retitis, pentru toata perioada 22-28 iulie 2019. Exista o sursa de apa potabila, vor fi amenajate wc-uri separate si vor exista 2 dusuri de campanie, cu corturi aferente. 

Drumetiile planificate pentru fiecare zi (cu exceptia ultimei zile) pornesc de la tabara de baza si implica numai drumetie.

Programul pe zile este urmatorul:

Ziua 1 (22 iulie – luni): plecarea la ora 6.30 din curtea bisericii Sf. Spiridon Nou, parcurgerea drumului București – Toplita;  vizitarea sfintei manastiri Gura Izvorului; instalarea taberei langa Refugiul Retitis. 

Ziua 2 (23 iulie – marti): drumetie pana la cascada Lomasita si retur (circa 5 km). Vizitarea Iezerului Retitis si discutii despre ecosistemele acvatice alpine. Realizarea unor constructii temporare pentru tabara. Primele observatii astronomice si astrofotografie. 

Ziua 3 (24 iulie – miercuri): drumetie pana pe varful Retitis, apoi la fosta cariera de sulf si retur la tabara (circa 7 km). Seara observatii astronomice si astrofotografie. 

Ziua 4 (25 iulie – joi): zi de organizare (spalat, aranjat, gatit). Jocuri de team building. Seara observatii astronomice si astrofotografie.

Ziua 5 (26 iulie – vineri): drumetie pe varful Retitis – vf. Pietricelu – vf. Negoiu Unguresc – vf. Pietrosu – retur (16 km). 

Ziua 6 (27 iulie – sambata): Strangerea taberei si coborarea in Toplita. Cazarea la Centrul social Calimanel. Discutii si jocuri cu copiii de la Centrul social Calimanel. Participarea la slujba vecerniei. 

Ziua 7 (28 iulie – duminica): participarea la sfanta Liturghie la biserica parohiei Calimanel. Daca ramane timp – excursie pana la clopotnita – altar. Retur in Bucuresti. 

Mancarea o vom prepara zilnic, la foc de tabara, cu exceptia ultimei zile (cand vom manca la o pensiune sau restaurant din zona). Alimentele vor fi cumparate din Bucuresti, de catre fiecare cetas. O lista completa cu necesarul de alimente va fi transmisa pe email parintilor cetasilor care se vor fi inscris. Masa principala va fi cina.

Transportul va fi asigurat de o firma de specialitate, de la care vom inchiria un microbuz de 19 locuri. Costul transportului urmeaza sa il afisam. 

Costul taberei este de 224 lei / cetas (32 lei / zi – cu posibilitate de discount pentru cetasii care indeplinesc anumite criterii de vechime si participari), la care se vor adauga costul transportului (urmeaza a fi comunicat),  costul de intrare in Parcul National (3 lei / cetas), costurile cu alimentele, un pranz in ultima zi si banii de buzunar.  

Echipament necesar:

  • sac de dormit
  • saltea de izopren
  • rucsac (maxim 50 L; rucsacul va fi necesar drumetiilor de 1 zi)
  • bocanci de munte (impermeabili si care sa tina glezna; deci inalti, peste glezna)
  • saboti de cauciuc / sandale / bascheti pentru zona taberei
  • pantaloni lungi, rezistenti
  • pantaloni scurti de rezerva
  • pantaloni de trening, pentru seara si noapte
  • geaca impermeabila / hanorac / pelerina
  • pulover / polar (pentru seara si noapte)
  • palarie (obligatoriu, pentru protectie fata de soare)
  • caciula pentru seara si pentru zona de gol alpin
  • schimburi pentru 7 zile
  • crema pentru protectie solara (optional)
  • crema impotriva tantarilor si capuselor (optional)
  • farfurie metal / plastic + lingura, furculita si briceag
  • cana plastic / gamela
  • recipient lichide (min. 1 L)
  • lanterna frontala si baterii de rezerva
  • carnet de elev (necesar pentru obtinerea de bilete reduse)
  • instrumente de notat (pixuri)
  • sfoara de 5-10 m (pentru diverse inginerii in cadrul taberei)
  • trusa prim ajutor (plasturi, betadina, antipiretice, analgezice, antidiareeice etc.)
  • trusa igiena personala
  • prosop mare, prosop de maini
  • baterie externa sau solara pentru telefon mobil
  • servetele umede / sapun lichid
  • necesarul de corturi va fi stabilit dupa expirarea termenului de inscriere

Pentru inscriere va rugam sa accesati formularul de participare dand click pe butonul de mai jos. Inscrierea poate fi facuta pana cel tarziu pe data de 10 mai, orele 22.00. Daca numarul cetasilor inscrisi va depasi numarul maxim de 20 de participanti, va fi realizat un proces de selectie, tinand cont de vechime, numarul de participari si contributii la dezvoltarea Cetei.

Dupa data de 10 mai vor fi anuntati parintii cetasilor care au fost selectati pentru tabara (in cazul in care numarul cetasilor inscrisi depaseste numarul locurilor disponibile). Pana la data de 1 iunie trebuie achitat un avans de 150 lei, pentru rezervarea unui loc in tabara.

Avansul de 150 lei se achita fie online, accesand linkul de plata prin Mobilpay care va exista pe facturile de avans, fie prin transfer bancar sau depunere in contul RO91 CECE B106 30RO N316 8003, CEC Bank Basarab, titular: POP S.D. Dorin Alexandru P.F.A..

In cazul in care cetasi inscrisi nu mai pot participa din motive obiective, va rugam sa ne anuntati prin sms la telefon 0767 757 849 sau 0752 687 324 (Dorin Pop), pana cel tarziu sambata seara, in data de 20 iulie. Avansul achitat nu se restituie, daca retragerea survine cu mai putin de 2 saptamani inainte de inceperea taberei.

Cetasii care nu au fost inscrisi in formularul de participare nu vor putea participa in tabara. Numarul minim de cetasi participanti este de 10. Numarul maxim de participanti cetasi este de 20. 

Intalnirea de plecare va avea loc in curtea bisericii Sfantul Spiridon nou in data de 22 iulie, la ora 6.30 si vom ajunge la locul taberei in jurul orei 17.00. Costul transportului va fi comunicat in maximum 2 saptamani de la data anuntului.

Orice detaliu suplimentar pe care il considerati necesar, va rugam sa il solicitati lasand un comentariu in sectiunea de mai jos sau contactandu-ne pe e-mail.

Va asteptam cu drag !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *