Tabara de ecologie montana in Parcul National Retezat

Home / Anunturi / Tabara de ecologie montana in Parcul National Retezat
Retezat. Copyright: Daniel Ighisan

In perioada 17-24 august 2019, organizam tabara de vara II a cetasilor, in Parcului National Retezat – arie naturala protejata de interes global (Rezervatie a biosferei), de interes comunitar (sit Natura 2000)  si de interes national, corespunzatoare categoriei II UICN. Tabara de vara II este dedicata cetasilor cu varste cuprinse intre 10 si 14 ani. 

Profilul taberei este unul de ecologie montana (cunoastere specii de flora si fauna alpina; habitate si ecosisteme montane si alpine; procese care au modelat si modeleaza relieful; ecosisteme acvatice alpine – tauri).

Tabara de corturi va fi instalata in interiorul parcului national, in campingul de la Stana de Rau, la o altitudine putin peste 1.600 m. Campingul este situat la capatul drumului forestier, pe care se poate intra cu masini normale, pana aproape de Refugiul Salvamont. Exista o sursa de apa potabila, vor fi amenajate wc-uri separate si vor exista 2 dusuri de campanie, cu corturi aferente. 

Drumetiile planificate pentru fiecare zi (cu exceptia ultimei zile) pornesc de la tabara de baza si implica numai drumetie.

Programul pe zile este urmatorul:

Ziua 1 (17 august – sambata): plecarea la ora 6.30 din curtea bisericii Sf. Spiridon Nou, parcurgerea drumului București – Petrosani – Pui – Stana de Rau; instalarea taberei la Stana de Rau. 

Ziua 2 (18 august – duminica): participarea unui grup din cadrul taberei la sfanta Liturghie in satul Hobita (com. Pui, jud. Hunedoara); dupa-amiaza program de voie.

Ziua 3 (19 august –luni): drumetie pe traseul Stana de Rau – Taul Tapului – retur (circa 3 km; circa 400 m diferenta de nivel). 

Ziua 4 (20 august – marti): drumetie pe traseul Stana de Rau – Saua Custurii – Taul Custura Mare – Varful Custura – retur (circa 8 km; circa 900 m diferenta de nivel). 

Ziua 5 (21 august – miercuri): Zi de odihna si recuperare; diverse jocuri la tabara; spalat, aranjat, organizat, gatit.

Ziua 6 (22 august – joi): drumetie Stana de Rau – Taul Tapului – Portile Inchise – Saua Varful Mare – Taul Gales – Saua Zanoagelor – Lacul Mare – Saua Pelegii – Vf. Papusa – Saua Custurii – Stana de Rau (9 km; 850 m diferenta de nivel).

Ziua 7 (23 august – vineri): Zi de odihna si recuperare; diverse jocuri la tabara; spalat, aranjat, organizat, gatit.

Ziua 8 (24 august – sambata): ridicarea taberei si coborarea din munte. Cetatea dacica Banita. Masa la un restaurant. Retur Bucuresti.

Mancarea o vom prepara zilnic, la foc de tabara, cu exceptia ultimei zile (cand vom manca la o pensiune sau restaurant din zona). Alimentele vor fi cumparate din Bucuresti, de catre fiecare cetas. O lista completa cu necesarul de alimente va fi transmisa pe email parintilor cetasilor care se vor fi inscris. Masa principala va fi cina.

Transportul va fi asigurat in regim propriu. Parintii cetasilor care pot contribui la transport si tabara sunt rugati sa precizeze acest lucru la sectiunea ”Observatii” din formularul de inscriere.

Costul taberei este de 256 lei / cetas (32 lei / zi – cu posibilitate de discount pentru cetasii care indeplinesc anumite criterii de vechime si participari),  costul de intrare in Parcul National (5 lei / cetas), costurile cu alimentele, un pranz in ultima zi si banii de buzunar.  

Echipament necesar:

  • sac de dormit
  • saltea de izopren
  • rucsac (maxim 50 L; rucsacul va fi necesar drumetiilor de 1 zi)
  • bocanci de munte (impermeabili si care sa tina glezna; deci inalti, peste glezna)
  • saboti de cauciuc / sandale / bascheti pentru zona taberei
  • pantaloni lungi, rezistenti
  • pantaloni scurti de rezerva
  • pantaloni de trening, pentru seara si noapte
  • geaca impermeabila / hanorac / pelerina
  • pulover / polar (pentru seara si noapte)
  • palarie (obligatoriu, pentru protectie fata de soare)
  • caciula pentru seara si pentru zona de gol alpin
  • schimburi pentru 7 zile
  • crema pentru protectie solara (optional)
  • crema impotriva tantarilor si capuselor (optional)
  • farfurie metal / plastic + lingura, furculita si briceag
  • cana plastic / gamela
  • recipient lichide (min. 1 L)
  • lanterna frontala si baterii de rezerva
  • carnet de elev (necesar pentru obtinerea de bilete reduse)
  • instrumente de notat (pixuri)
  • sfoara de 5-10 m (pentru diverse inginerii in cadrul taberei)
  • trusa prim ajutor (plasturi, betadina, antipiretice, analgezice, antidiareeice etc.)
  • trusa igiena personala
  • prosop mare, prosop de maini
  • baterie externa sau solara pentru telefon mobil
  • servetele umede / sapun lichid
  • necesarul de corturi va fi stabilit dupa expirarea termenului de inscriere

Pentru inscriere va rugam sa accesati formularul de participare dand click pe butonul de mai jos. Inscrierea poate fi facuta pana cel tarziu pe data de 20 mai, orele 22.00. Daca numarul cetasilor inscrisi va depasi numarul maxim de 17 de participanti, va fi realizat un proces de selectie, tinand cont de vechime, numarul de participari si contributii la dezvoltarea Cetei si inscrierea in ecartul de varsta precizat (10-14 ani).

 
 
 
 
 
 
 
inscriere
 
  •  

Dupa data de 20 mai vor fi anuntati parintii cetasilor care au fost selectati pentru tabara (in cazul in care numarul cetasilor inscrisi depaseste numarul locurilor disponibile). Pana la data de 10 iunie trebuie achitat un avans de 150 lei, pentru rezervarea unui loc in tabara.

Avansul de 150 lei se achita fie online, accesand linkul de plata prin Mobilpay care va exista pe facturile de avans, fie prin transfer bancar sau depunere in contul RO91 CECE B106 30RO N316 8003, CEC Bank Basarab, titular: POP S.D. Dorin Alexandru P.F.A..

In cazul in care cetasi inscrisi nu mai pot participa din motive obiective, va rugam sa ne anuntati prin sms la telefon 0767 757 849 sau 0752 687 324 (Dorin Pop), pana cel tarziu data de 16 august. Avansul achitat nu se restituie, daca retragerea survine cu mai putin de 2 saptamani inainte de inceperea taberei.

Cetasii care nu au fost inscrisi in formularul de participare nu vor putea participa in tabara. Numarul minim de cetasi participanti este de 10. Numarul maxim de participanti cetasi este de 17. 

Intalnirea de plecare va avea loc in curtea bisericii Sfantul Spiridon nou in data de 17 august, la ora 7.00 si vom ajunge la locul taberei in jurul orei 15.00. 

Orice detaliu suplimentar pe care il considerati necesar, va rugam sa il solicitati lasand un comentariu in sectiunea de mai jos sau contactandu-ne pe e-mail.

Va asteptam cu drag !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *